7.06.2013

Akacjowy zawrót głowy

Dzień dobry :*

Mam wielką nadzieję, że dzisiejszy post będzie dla Was inspiracją do zastosowania, jak to powiedział mój tato: "zielska" w kuchni :) Kilka postów temu ---> KLIK, pokazałam Wam, że kwiaty można nie tyko wąchać i podziwiać, ale również ze smakiem jeść :) Tym razem przedstawię Wam dwa przepisy, w których swoje zastosowanie znalazła akacja (korzystałam z książki "Kwiatowa uczta. Jadalne kwiaty w 100 przepisach" Małgorzaty Kalemby-Drożdż). Myślę, że nie będziecie mieli problemu z dostępnością akacji, ponieważ obecnie kwitnie ona gdzie tylko może i już z daleka ją widać oraz czuć. 

Pierwszy przepis to akacjowe racuchy, doskonały właśnie na piątkowy obiad.

Składniki na 4 porcje:
- 350 g (1,5 szkl.) maślanki
- 260 g (1,5 szkl.) mąki pszennej
- 25 g (2 łyżki) cukru
- szczypta soli
- 2 jajka
- 30 ml (2 łyżki) oleju
- 30 g (0,5 l) kwiatów akacji oderwanych od szypułek (tylko same płatki),
oraz olej do smażenia
Ubijamy mikserem ciasto z pierwszych sześciu składników. Następnie dodajemy kwiaty akacji i delikatnie mieszamy łyżką. Tak wygląda masa już po wymieszaniu:
Następnie nakładamy ciasto łyżką na rozgrzany olej i smażymy, aż placki będą zarumienione. Już upieczone racuchy układamy na talerzu wyłożonym papierowym ręcznikiem kuchennym, tak aby pozbyć się nadmiaru oleju. 
Podajemy z miodem, bitą śmietaną lub z cukrem pudrem. Ja zrobiłam z bitą śmietaną i żeby ładnie wyglądało posypałam świeżymi płatkami akacji.
Drugi przepis również jest bardzo prosty - akacje tarte z cukrem (czyli taki trochę dżem akacjowy)

Składniki na 2 słoiczki po ok. 250 g:
- 150 g (ok. 2,5-3 l) kwiatów akacji oderwanych od szypułek
- 300 g (ok. 1,5 szkl.) cukru
- 5 g (1 łyżeczka) kwasku cytrynowego lub sok z połowy cytryny

W celu przyrządzenia dżemu należy kwiaty akacji utrzeć z cukrem w makutrze drewnianą pałką. Ja, aby ułatwić sobie zadanie przemieliłam kwiaty i cukier w maszynce do mięsa. Następnie dodajemy kwasek cytrynowy lub sok z cytryny i przekładamy masę do słoiczków. Gotujemy wcześniej powycierane i dobrze zakręcone słoiczki ok. 15 minut, tak jak inne przetwory - w garnku z wodą sięgającą mniej więcej do połowy słoików. Po tym czasie wyjmujemy słoiczki z wody i układamy je na ręczniku nakrętką do dołu. Gdy już przestygną, odwracamy je i sprawdzamy czy "zaciągnęły" :)
Tak przygotowaną akację można używać podobnie jak przecier różany (z płatków róż), np. jako nadzienie do pączków. Pychaaa! :)

Smacznego kochani!
Pozdrawiam,
Renews

94 komentarze:

  1. Haha, a ja wczoraj z mamą stałam na parkingu pod sklepem i obżerałyśmy akację ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam mniaam mniam <#3
    http://mikilove47582.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Że coś takiego można zrobić z akacji to nie miałam bladego pojęcia - w każdym razie wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podobno za czasów moich rodziców to był rarytas, więc pomyślałam, że warto ten pomysł troszkę odświeżyć :)

      Usuń
  4. wygląda naprawdę pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nieźle! Nie słyszałam nigdy o seserkach z akacji:) Bardzo pomysłowe! Nie wiem czy znajdę czas, żeby sama takie coś upichcić, ale z miłą chęcią schrupałabym taką pychotkę:) Oczywiście obserwuję i zapraszam do tego samego!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie próbowałam nigdy akacji, zaciekawiłaś mnie :). U mnie dziś też placuszki ale z ricotty i jabłek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno pomysł stary jak świat - jeszcze z czasów moich rodziców i dziadków :)

      Usuń
  7. Uwielbiam takie przysmaki, ostatnio sama smażyłam racuszki, ale o użyciu akacji nawet nie słyszałam!

    glamdiva.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. To musi być pysznee ♥.♥

    OdpowiedzUsuń
  9. It looks delicious :)

    Marisa x
    http://stylingdreams.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  10. ale pysznie to wygląda :)
    mniammmm

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze o takich nie słyszałam ale wyglądają niesamowicie apetycznie.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam, bo jest to coś innego, ale przepysznego :)

      Usuń
  12. Zwróciłam ostatnio uwagę na to, że akacje właśnie pięknie kwitną, ale nie wiedziałam, że można tak wykorzystać kwiaty. :) Bomba. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. omommo koniecznie muszę zrobić takie * O *

    OdpowiedzUsuń
  14. nie wiedziałam, że kwiaty akacji są jadalne :) to super odmiana w zwykłej, codziennej kuchni :) na pewno wykorzystam te przepisy
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są jadalne i naprawdę są pyszne - bardzo słodziutkie :) pozdrawiam! :)

      Usuń
  15. nigdy nie mialam stycznosci z akacja w jadalnej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
  16. na pierwszy rzut oka całość wygląda jak jakaś babeczka czy coś :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Great post,dear:)
    Very beautiful pictures!

    If you want, we can follow each other. Kisses
    http://fashionsecrets-oksana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Chętnie. Ja juz obserwuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. oo ale fajny pomysł, super :)
    pozdrawiam i zapraszam :)
    pierwiasteksmaku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) takie słowa od osoby, która się zna na rzeczy - cieszą najbardziej :) xx

      Usuń
  20. great post!
    Following you now

    hope you visit my blog & follow back if you like it :)
    BlogLovin' | BreezeyBee Blog | International Giveaway
    xoXo

    OdpowiedzUsuń
  21. Delicious!!!!
    Would you like to follow each other?

    OdpowiedzUsuń
  22. Oh this looks absolutely wonderful! I love how it not only tastes fabulous but makes your food look so lovely!
    xo
    styleontheside.com

    OdpowiedzUsuń
  23. I'm already following you.... Keep in touch darling!

    OdpowiedzUsuń
  24. looks sooo yummy:) would you like to follow each other on GFC, G+, twitter and bloglovin?? let me know dear:)) also, I have a new post now and would love to know your opinion on it!!

    Leonor
    thesparklinglemon.com

    OdpowiedzUsuń
  25. będąc w Anglii najadłam się wystarczająco dużo słodkiego :E

    OdpowiedzUsuń
  26. I am you follower, dear:)
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  27. Pycha :)
    Zapraszam na super rozdanie :)



    E. :*

    OdpowiedzUsuń
  28. To wszystko tak smacznie wygląda ^^

    OdpowiedzUsuń
  29. Great post!
    Do you wanna follow each other via bloglovin' and gfc? Let me know :)

    fashion-board.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Yum! Looks so delicious! I followed you on bloglovin and would love if you followed me back there too to keep in touch!

    Rebecca
    www.winnipegstyle.ca

    OdpowiedzUsuń
  31. wyglądają przepysznie *.*
    fajny blog ;d

    OdpowiedzUsuń
  32. wygląda... inaczej! aż ciekawość mnie zżera jak to smakuje :D
    a u mnie nowy,świeży, letni makijaż,zapraszam! :) www.pear-up.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Hei - Zapraszam Cię na mój blog - idea-vogue.blogspot.com - Mam nadzieje, że Ci się Spodoba i Skomentujesz.

    OdpowiedzUsuń
  34. O kurde jaki czad :-O Jutro smażę akacjowe racuchy! <3 Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  35. That looks so super good! <3

    Happy Weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  36. ALe pycha :) mniammm

    Zazdroszczę talentu :)

    Bardzo interesujący blog i oczywiście dodaję do obserwowanych i pozostaję tu na dłużej :)

    Zapraszam do dodania mnie do okręgów :)

    http://daariaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. OWWWWWW.... Delicious

    http://www.cultureandtrend.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Super!!! :) Zdolniacha z ciebie!
    xoxo
    zapraszam na nowy post! http://pearlinfashion.blogspot.co.at/2013/06/neon-everywhere.html

    OdpowiedzUsuń
  39. zapraszam do siebie :
    welcome-to-realityy.blogspot.com
    obserwujemy ??

    OdpowiedzUsuń
  40. Zaciekawiłaś mnie tym dżemikiem. Musi ciekawie smakować.

    OdpowiedzUsuń
  41. Racuchy wyglądają pięknie. Chętnie bym ich skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Mmmmmm... Leci mi ślinka. Jadłam takie u babci.. > idea-vogue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. nice blog.

    follow you!!

    www.beautyandfashion-makeup.blogspot.com

    follow me pls?:33

    OdpowiedzUsuń
  44. ah that looks so delicious!

    OdpowiedzUsuń
  45. dobrze wyglądają, obserwujemy siebie nawzajem?

    OdpowiedzUsuń
  46. nie miałam pojęcia, że coś takiego jest możliwe :)

    OdpowiedzUsuń
  47. it seems delicious! want to follow each other? let me know :)

    http://amaliafajrina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. jestem bardzo ciekawa smaku bo wyglądają bosko!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są bardzo słodkie :) takie trochę połączenie smaku zwykłych racuchów z miodem akacjowym :)

      Usuń
  49. wow ale smakowite placuszki, są swietne :) pozadrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Hmm... musze sproboac. wyglada apetycznie i zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  51. jakie pyszne :D

    cheeryll.blogspot.com | zapraszam! obserwujemy? odp. u mnie, proszę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  52. Pyszności :) Na pewno wykorzystam przepis :)
    Pozdrawiam - Rosa


    ariairosa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. To wszystko tak smacznie wygląda! Z chęcią wypróbuję taki przepis ^^

    OdpowiedzUsuń
  54. Oh wow, this is great inspiration, I'll love to try this, xoxo.

    OdpowiedzUsuń
  55. O mamo jak dawno u Ciebie byłam, a tu tyle pysznych rzeczy ;)
    Pomysł z kwaitami do jedzenia jest fantastyczny! Jestem mile zaskoczona! Gdzie dostałaś książkę Kwiatowa uczta... ?
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    Sciskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa :)
      Książkę pożyczyłam od cioci, ale z tego co wiem, ona zamawiała ją w empiku :)
      :* :*

      Usuń
  56. looks delicious :)
    will u like us to follow each other?
    come to see me at
    http://www.glamngloss.net

    OdpowiedzUsuń
  57. These looks so delicious
    Great blog

    Please visit: http://trendybutterfly.blogspot.fr/

    OdpowiedzUsuń
  58. zachęcająco wygląda ;)

    zapraszam do nas, nowy post: http://boss-y.blogspot.com/2013/11/muzyczny-listopad.html ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. Looks so good and yummy!

    http://www.attraction2fashion.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Now that look delicious!! Lovely photos! Lovely blog here. Would you like to follow each other on GFC? Please let me know on my blog so I can follow back. Thank you.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  61. That looks so good :) Yummy

    OdpowiedzUsuń
  62. nigdy nie jadłam takich rzeczy ale możliwe że się skuszę!

    OdpowiedzUsuń
  63. Mam dwie lewe ręce do gotowania, ale bardzo zaciekawił mnie ten przepis, nigdy nie miałam do czynienia z takimi smakołykami :D

    OdpowiedzUsuń
  64. Nie wiedziałam, że płatki akacji można jeść :D Niestety nigdzie obok mnie nie rośnie to drzewo

    OdpowiedzUsuń
  65. Looks so tasty! Would you like to follow each other on GFC, Google+
    & Bloglovin? Lemme know & lets keep in touch!


    X
    http://subhamrai.blogspot.in/

    OdpowiedzUsuń
  66. ale super. Ciesze sie ze tu trafiłam obserwuje i zapraszam w wolnej chwili do MNie .

    OdpowiedzUsuń
  67. ale wygląda apetycznie, tęsknie za polskim jedzonkiem :(

    OdpowiedzUsuń