07.06.2013

Akacjowy zawrót głowy

Dzień dobry :*

Mam wielką nadzieję, że dzisiejszy post będzie dla Was inspiracją do zastosowania, jak to powiedział mój tato: "zielska" w kuchni :) Kilka postów temu ---> KLIK, pokazałam Wam, że kwiaty można nie tyko wąchać i podziwiać, ale również ze smakiem jeść :) Tym razem przedstawię Wam dwa przepisy, w których swoje zastosowanie znalazła akacja (korzystałam z książki "Kwiatowa uczta. Jadalne kwiaty w 100 przepisach" Małgorzaty Kalemby-Drożdż). Myślę, że nie będziecie mieli problemu z dostępnością akacji, ponieważ obecnie kwitnie ona gdzie tylko może i już z daleka ją widać oraz czuć. 

Pierwszy przepis to akacjowe racuchy, doskonały właśnie na piątkowy obiad.

Składniki na 4 porcje:
- 350 g (1,5 szkl.) maślanki
- 260 g (1,5 szkl.) mąki pszennej
- 25 g (2 łyżki) cukru
- szczypta soli
- 2 jajka
- 30 ml (2 łyżki) oleju
- 30 g (0,5 l) kwiatów akacji oderwanych od szypułek (tylko same płatki),
oraz olej do smażenia
Ubijamy mikserem ciasto z pierwszych sześciu składników. Następnie dodajemy kwiaty akacji i delikatnie mieszamy łyżką. Tak wygląda masa już po wymieszaniu:
Następnie nakładamy ciasto łyżką na rozgrzany olej i smażymy, aż placki będą zarumienione. Już upieczone racuchy układamy na talerzu wyłożonym papierowym ręcznikiem kuchennym, tak aby pozbyć się nadmiaru oleju. 
Podajemy z miodem, bitą śmietaną lub z cukrem pudrem. Ja zrobiłam z bitą śmietaną i żeby ładnie wyglądało posypałam świeżymi płatkami akacji.
Drugi przepis również jest bardzo prosty - akacje tarte z cukrem (czyli taki trochę dżem akacjowy)

Składniki na 2 słoiczki po ok. 250 g:
- 150 g (ok. 2,5-3 l) kwiatów akacji oderwanych od szypułek
- 300 g (ok. 1,5 szkl.) cukru
- 5 g (1 łyżeczka) kwasku cytrynowego lub sok z połowy cytryny

W celu przyrządzenia dżemu należy kwiaty akacji utrzeć z cukrem w makutrze drewnianą pałką. Ja, aby ułatwić sobie zadanie przemieliłam kwiaty i cukier w maszynce do mięsa. Następnie dodajemy kwasek cytrynowy lub sok z cytryny i przekładamy masę do słoiczków. Gotujemy wcześniej powycierane i dobrze zakręcone słoiczki ok. 15 minut, tak jak inne przetwory - w garnku z wodą sięgającą mniej więcej do połowy słoików. Po tym czasie wyjmujemy słoiczki z wody i układamy je na ręczniku nakrętką do dołu. Gdy już przestygną, odwracamy je i sprawdzamy czy "zaciągnęły" :)
Tak przygotowaną akację można używać podobnie jak przecier różany (z płatków róż), np. jako nadzienie do pączków. Pychaaa! :)

Smacznego kochani!
Pozdrawiam,
Renews

102 komentarze:

  1. Haha, a ja wczoraj z mamą stałam na parkingu pod sklepem i obżerałyśmy akację ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D musiałyście fajnie wyglądać :P

      Usuń
  2. Mniam mniaam mniam <#3
    http://mikilove47582.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Że coś takiego można zrobić z akacji to nie miałam bladego pojęcia - w każdym razie wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podobno za czasów moich rodziców to był rarytas, więc pomyślałam, że warto ten pomysł troszkę odświeżyć :)

      Usuń
  4. Nieźle! Nie słyszałam nigdy o seserkach z akacji:) Bardzo pomysłowe! Nie wiem czy znajdę czas, żeby sama takie coś upichcić, ale z miłą chęcią schrupałabym taką pychotkę:) Oczywiście obserwuję i zapraszam do tego samego!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. seserki? czyli racuchy? :D fajna nazwa :)

      Usuń
  5. Nie próbowałam nigdy akacji, zaciekawiłaś mnie :). U mnie dziś też placuszki ale z ricotty i jabłek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno pomysł stary jak świat - jeszcze z czasów moich rodziców i dziadków :)

      Usuń
  6. Uwielbiam takie przysmaki, ostatnio sama smażyłam racuszki, ale o użyciu akacji nawet nie słyszałam!

    glamdiva.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. It looks delicious :)

    Marisa x
    http://stylingdreams.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  8. ale pysznie to wygląda :)
    mniammmm

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze o takich nie słyszałam ale wyglądają niesamowicie apetycznie.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam, bo jest to coś innego, ale przepysznego :)

      Usuń
  10. Zwróciłam ostatnio uwagę na to, że akacje właśnie pięknie kwitną, ale nie wiedziałam, że można tak wykorzystać kwiaty. :) Bomba. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. omommo koniecznie muszę zrobić takie * O *

    OdpowiedzUsuń
  12. nie wiedziałam, że kwiaty akacji są jadalne :) to super odmiana w zwykłej, codziennej kuchni :) na pewno wykorzystam te przepisy
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są jadalne i naprawdę są pyszne - bardzo słodziutkie :) pozdrawiam! :)

      Usuń
  13. nigdy nie mialam stycznosci z akacja w jadalnej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
  14. na pierwszy rzut oka całość wygląda jak jakaś babeczka czy coś :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Great post,dear:)
    Very beautiful pictures!

    If you want, we can follow each other. Kisses
    http://fashionsecrets-oksana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you honey! xx
      Sure, I'd love to! :)

      Usuń
  16. Love your blog! Maybe we could follow each other on bloglovin or GFC? Please leave me a comment or follow me and I will follow you =)

    http://www.facebook.com/pages/Le-Petit-Plastique/473640259360447

    http://lepetitplastique.blogspot.com/

    *PersunMall Giveaway On My Blog*

    OdpowiedzUsuń
  17. You are invited to my "International Giveaway sponsored by Naked Minerals".

    Visit: http://beauty-fulll.blogspot.com/2013/06/international-giveaway-by-naked-minerals.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Chętnie. Ja juz obserwuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. oo ale fajny pomysł, super :)
    pozdrawiam i zapraszam :)
    pierwiasteksmaku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) takie słowa od osoby, która się zna na rzeczy - cieszą najbardziej :) xx

      Usuń
  20. great post!
    Following you now

    hope you visit my blog & follow back if you like it :)
    BlogLovin' | BreezeyBee Blog | International Giveaway
    xoXo

    OdpowiedzUsuń
  21. Delicious!!!!
    Would you like to follow each other?

    OdpowiedzUsuń
  22. Oh this looks absolutely wonderful! I love how it not only tastes fabulous but makes your food look so lovely!
    xo
    styleontheside.com

    OdpowiedzUsuń
  23. I'm already following you.... Keep in touch darling!

    OdpowiedzUsuń
  24. looks sooo yummy:) would you like to follow each other on GFC, G+, twitter and bloglovin?? let me know dear:)) also, I have a new post now and would love to know your opinion on it!!

    Leonor
    thesparklinglemon.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you! xx
      With a great pleasure honey!
      xoxo

      Usuń
  25. Thanks so much for your comment on my blog. Following you now =)

    http://www.facebook.com/pages/Le-Petit-Plastique/473640259360447

    http://lepetitplastique.blogspot.com/

    *PersunMall Giveaway On My Blog*

    OdpowiedzUsuń
  26. będąc w Anglii najadłam się wystarczająco dużo słodkiego :E

    OdpowiedzUsuń
  27. I am you follower, dear:)
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  28. Wow! So delicious:)

    bloglovin.com/blog/3880191

    OdpowiedzUsuń
  29. AMAZING!!

    Would you like to follow each other?! Let me know!!!

    xoxo

    http://estilohedonico.blogspot.pt/
    https://www.facebook.com/estilohedonico?ref=hl

    OdpowiedzUsuń
  30. Pycha :)
    Zapraszam na super rozdanie :)



    E. :*

    OdpowiedzUsuń
  31. To wszystko tak smacznie wygląda ^^

    OdpowiedzUsuń
  32. Great post!
    Do you wanna follow each other via bloglovin' and gfc? Let me know :)

    fashion-board.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Yum! Looks so delicious! I followed you on bloglovin and would love if you followed me back there too to keep in touch!

    Rebecca
    www.winnipegstyle.ca

    OdpowiedzUsuń
  34. wyglądają przepysznie *.*
    fajny blog ;d

    OdpowiedzUsuń
  35. wygląda... inaczej! aż ciekawość mnie zżera jak to smakuje :D
    a u mnie nowy,świeży, letni makijaż,zapraszam! :) www.pear-up.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Hei - Zapraszam Cię na mój blog - idea-vogue.blogspot.com - Mam nadzieje, że Ci się Spodoba i Skomentujesz.

    OdpowiedzUsuń
  37. O kurde jaki czad :-O Jutro smażę akacjowe racuchy! <3 Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  38. That looks so super good! <3

    Happy Weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  39. ALe pycha :) mniammm

    Zazdroszczę talentu :)

    Bardzo interesujący blog i oczywiście dodaję do obserwowanych i pozostaję tu na dłużej :)

    Zapraszam do dodania mnie do okręgów :)

    http://daariaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. OWWWWWW.... Delicious

    http://www.cultureandtrend.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Super!!! :) Zdolniacha z ciebie!
    xoxo
    zapraszam na nowy post! http://pearlinfashion.blogspot.co.at/2013/06/neon-everywhere.html

    OdpowiedzUsuń
  42. zapraszam do siebie :
    welcome-to-realityy.blogspot.com
    obserwujemy ??

    OdpowiedzUsuń
  43. Zaciekawiłaś mnie tym dżemikiem. Musi ciekawie smakować.

    OdpowiedzUsuń
  44. Racuchy wyglądają pięknie. Chętnie bym ich skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Mmmmmm... Leci mi ślinka. Jadłam takie u babci.. > idea-vogue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. nice blog.

    follow you!!

    www.beautyandfashion-makeup.blogspot.com

    follow me pls?:33

    OdpowiedzUsuń
  47. ah that looks so delicious!

    OdpowiedzUsuń
  48. dobrze wyglądają, obserwujemy siebie nawzajem?

    OdpowiedzUsuń
  49. nie miałam pojęcia, że coś takiego jest możliwe :)

    OdpowiedzUsuń
  50. it seems delicious! want to follow each other? let me know :)

    http://amaliafajrina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. jestem bardzo ciekawa smaku bo wyglądają bosko!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są bardzo słodkie :) takie trochę połączenie smaku zwykłych racuchów z miodem akacjowym :)

      Usuń
  52. wow ale smakowite placuszki, są swietne :) pozadrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Hmm... musze sproboac. wyglada apetycznie i zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  54. jakie pyszne :D

    cheeryll.blogspot.com | zapraszam! obserwujemy? odp. u mnie, proszę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  55. Pyszności :) Na pewno wykorzystam przepis :)
    Pozdrawiam - Rosa


    ariairosa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. To wszystko tak smacznie wygląda! Z chęcią wypróbuję taki przepis ^^

    OdpowiedzUsuń
  57. Oh wow, this is great inspiration, I'll love to try this, xoxo.

    OdpowiedzUsuń
  58. O mamo jak dawno u Ciebie byłam, a tu tyle pysznych rzeczy ;)
    Pomysł z kwaitami do jedzenia jest fantastyczny! Jestem mile zaskoczona! Gdzie dostałaś książkę Kwiatowa uczta... ?
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    Sciskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa :)
      Książkę pożyczyłam od cioci, ale z tego co wiem, ona zamawiała ją w empiku :)
      :* :*

      Usuń
  59. looks delicious :)
    will u like us to follow each other?
    come to see me at
    http://www.glamngloss.net

    OdpowiedzUsuń
  60. These looks so delicious
    Great blog

    Please visit: http://trendybutterfly.blogspot.fr/

    OdpowiedzUsuń
  61. zachęcająco wygląda ;)

    zapraszam do nas, nowy post: http://boss-y.blogspot.com/2013/11/muzyczny-listopad.html ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hi everyone, I was just checkin out this blog and I really like the basis of the article, and have nothing to do, so if anyone wants to have an engrossing conversation about it, please contact me on yahoo, my name is kim smith
      jeux de moto 3d

      Usuń
  62. Looks so good and yummy!

    http://www.attraction2fashion.com

    OdpowiedzUsuń
  63. Now that look delicious!! Lovely photos! Lovely blog here. Would you like to follow each other on GFC? Please let me know on my blog so I can follow back. Thank you.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  64. That looks so good :) Yummy

    OdpowiedzUsuń
  65. nigdy nie jadłam takich rzeczy ale możliwe że się skuszę!

    OdpowiedzUsuń
  66. Mam dwie lewe ręce do gotowania, ale bardzo zaciekawił mnie ten przepis, nigdy nie miałam do czynienia z takimi smakołykami :D

    OdpowiedzUsuń
  67. Nie wiedziałam, że płatki akacji można jeść :D Niestety nigdzie obok mnie nie rośnie to drzewo

    OdpowiedzUsuń
  68. Hi pretty:) This blog is very very good and fascinating;)
    Maybe we can follow eacj other?;) just follow me and i follow you back:)
    shootingdiamond.blogspot.com
    Invite to me, kiss <3

    OdpowiedzUsuń
  69. Looks so tasty! Would you like to follow each other on GFC, Google+
    & Bloglovin? Lemme know & lets keep in touch!


    X
    http://subhamrai.blogspot.in/

    OdpowiedzUsuń
  70. ale super. Ciesze sie ze tu trafiłam obserwuje i zapraszam w wolnej chwili do MNie .

    OdpowiedzUsuń
  71. ale wygląda apetycznie, tęsknie za polskim jedzonkiem :(

    OdpowiedzUsuń